23. března 2018
Hladové žaludky Pražanů plní Ordr už čtvrtým rokem. Oblíbená rozvážková služba je od roku 2018 v rukou majitelů konceptu Olive Food, kteří v kvalitním stravování nejsou žádnými nováčky. O tom, jestli se ještě více zkrátí doba rozvozu, jak to bude s rozmanitostí pokrmů a zda se kurýři konečně podívají i do odlehlejších koutů Prahy, jsme se bavili s marketingovým manažerem Petrem Janouškem.
Petře, s novým vedením většinou přichází nové pořádky. V čem bude Ordr jiný, než byl před vaším nástupem?
Určitě nabídneme výrazně rozmanitější menu než doposud, popoženeme kurýry a ještě více se zaměříme na přání našich zákazníků. Jejich spokojenost nás totiž žene vpřed, a to jak byznysově, tak lidsky.
Když budete rozšiřovat repertoár pokrmů, budete přitom myslet i na strávníky se specifickými požadavky, třeba na vegetariány, vegany nebo alergiky?
Už teď jsme nabídku rozšířili na dvě teplá jídla denně a obě děláme tak, aby mělo každé jinak připravené maso.. Na ty, kdo maso nemusí, ale myslíme taky – každý den připravujeme a často vyprodáváme čerstvé saláty. Zároveň dodržujeme takové pravidlo: pokud uvaříme jedno jídlo s laktózou, druhé je vždy bezlaktózové. Stejné je to i s moukou a jinými alergeny, které najdou zákazníci vždy přehledně vypsané na našem webu. Jdeme do detailů, najdete u nás například i informaci o tom, jakou barvu má paprika, která je v jídle obsažená.
Děláme to prostě tak, aby si u nás vybral jak celiak, tak bezlepkář, alergik na laktózu a vegetarián. A to navzdory tomu, že výběr jídel vhodných pro rozvoz není zase tak bohatý.
Proč není?
Představte si, že jste naším kurýrem. Na kole musíte za každého počasí šlapat po kluzké dlažbě, přes mosty, obrubníky a jiné překážky. To pak obsah krabiček dostává pěkně zabrat, obzvlášť, když se snažíte být u zákazníka co nejdříve. Proto jsme museli z nabídky vyškrtnout například sendviče nebo těstoviny, protože udržet je dokonalé chuťově i vizuálně je prakticky nemožné. A my chceme, aby se ke klientovi dostal jen perfektní oběd nebo večeře.
Souvisí s těmi překážkami v provozu i to, jakým způsobem je Praha Ordrem pokrytá? V některých lukrativních čtvrtích, jako jsou Dejvice nebo Pankrác, totiž dosud nerozvážíte. Změní se to nějak?
Denně nám chodí e-maily, kdy tam konečně rozvoz spustíme. Zrovna o Pankráci mohu s radostí prozradit, že už jej mámev našem systému připravený, další takovou oblastí je Palmovka. Čekáme jen na to, až se oteplí a budeme je schopni zaplnit dostatkem kurýrů, aby stihli všechny objednávky vyřídit v co nejkratším časovém úseku. Nechceme rozvoz v těchto místech spustit unáhleně a riskovat, že by lidé na své objednávky čekali moc dlouho.
Přemýšleli jste už o zavedení nějakých jiných dopravních prostředků, které by rozvoz uspíšily?
Už dnes využíváme elektro cargo kola, která se kurýrům skvěle osvědčují v kopcovitých lokacích, jako je Smíchov nebo Žižkov. A v plánu máme také nabrat co nejvíce motorkářů.
Plánujete pokrývat i jiná města než Prahu?
Už jsme to zkoušeli. V Brně se na zkušebním provozu například ukázal obrovský tlak na cenu. Lidé často nechápou, proč stojí naše jídlo 140 Kč - ale u nás se přeci neplatí jen za samotný pokrm, ale také za špičkový rozvoz. Když si uvědomíme, že běžný rozvoz jídla stojí kolem padesáti korun, vychází to vlastně velmi výhodně.
Abychom mohli i nadále rozvážet kvalitní jídlo z kvalitních surovin, na nižší cenu se bohužel dostat nelze. Proto to na rozšiřování Ordru po jiných českých městech zatím nevypadá. Potenciál osobně vidím spíše v zahraničních městech, jako je Berlín, Vídeň, Singapur…
Takže plánujete expandovat do zahraničí? Dokonce do jihovýchodní Asie?
Asi ne přímo do Singapuru, ale jinam do Evropy určitě. V Berlíně a Vídni už sice podobné služby existují, ale žádná vám nepřiveze jídlo tak rychle jako my. Jsme totiž jedineční v tom, že jídla vaříme dopředu. Žádná taková služba jinde neexistuje, všude to funguje tak, že dostanete objednávku a teprve poté ji někdo začne vařit. A to vede hlavně ve velkých městech k časům rozvozů přes dvacet minut...
Zatímco průměr Ordru od objednání do doručení je osm minut, pokud se nepletu.
Přesně tak! A to se bavíme o zimě, kdy jsou podmínky rozvozu komplikovanější než za pěkného počasí. Někdy se stává, že kurýr přiveze jídlo už za tři minuty! Překážkám se na cestě stoprocentně vyhnout nedá, přesto máme zavedenou garanci dovozu teplého jídla do třiceti minut. A pokud se náhodou něco pokazí a kurýr přijede později, má od nás zákazník jídlo zdarma, vracíme mu kredit v plné hodnotě. To se ovšem stává jen velmi výjimečně – i proto plánujeme znovu zavést garanci patnáctiminutovou, jen co se znovu oteplí!